A-laget: Tisdagskväll i Farstorp.
2021-09-01

Tuff bortamatch...

Vi åker till Farstorp för tufft derby - för första gången sedan 2014. Redan från start tar vi tag i matchen. Förvisso försöker Farstorp att rulla boll men vi kan gång på gång sno åt oss bollen och komma i vassa omställningar. Erik Källqvist utgör ett ständigt hot på vänsterkanten och i 12:e minuten kommer utdelningen när han, strax utanför straffområdeslinjen, får till en riktig pärla. 0-1 kommer upp på anslagstavlan och bortapubliken jublar. Farstorp repar dock mod och flyttar fram sina trupper men närmre än ett bortdömt mål kommer man inte. I 30:e minten får vi en högerhörna och efter lite flipperspel framför mål kan Max Lyrén smälla in 0-2. Under den sista kvarten av halvleken är det mesta av spelet förlagt på vår planhalva men Farstorp lyckas inte komma igenom får försvarsmur trots ihärdiga försök. Strax innan paus får vi ett kanonläge att punktera matchen - med två man helt fria med farstorpskeepern gör vi det klassiska misstaget att lägga en passning för mycket och domaren signalerar helt korrekt för offside.
I andra halvlek tar vi återigen kommandot och trycker tillbaka Farstorp. Utdelningen kommer i 58:e minuten när Oskar Bouveng kan rulla in 0-3. Bara minuten senare är det dags igen när Max Hugosson håller sig framme. 0-4 och matchen är avgjord. Den sista halvtimmen känns tämligen avslagen, förvisso skapar vi en hel del chanser men den rätta skärpan saknas. Slutresultatet spikas till 0-5 efter det att Max Hugosson gör sitt andra mål för kvällen i den 81:e minuten.
Vi vinner helt rättvist och hela laget förtjänar stort beröm med en extra stjärna till Max Lyrén och Oscar Löfqvist. Noteras bör att vi inte släppt in något mål på de senaste fem halvlekarna - när hände det senaste?

Näshults IF    Tel: 0383-811 21    Epost: info@nashultsif.se Besökare: