A-laget: Årets första hemmamatch.
2020-08-14

..och publik är tillåtet.

IFK S/RIF är på besök och startar matchen bäst. 0-1 kommer och 0-2 kommer innan första kvarten är avverkad. Men sedan spelar vi upp oss och via Josef Nelsons 1-2 repar vi ytterligare mod. Och ser man på, fem minuter in i andra halvlek, petar Josef in ytterligare ett mål och det är utjämnat, 2-2.
Tyvärr släpper vi till ett enkelt mål till 2-3 och uppförsbacken blir genast lite brantare. Trots flera bra försöker lyckas vi inte kvittera en gång till. 2-4 kommer precis i slutet av matchen. På den efterföljande avsparken petar Oscar Yngvesson bollen till Josef som från mittplan kan se bollen gå in till 3-4 och fullbordar därmed sitt hattrick. Trots en bra insats går vi tyvärr poänglösa från denna hemmapremiär.