A-laget: Bortamatch igen.
2020-08-11

Vi åker till Hultagård.

Dags för säsongens andra match, även denna på bortaplan. Vi besöker Hultagård och Hultagårds IP för match mot Hultagårds IF. Efter lördagens debacle är det ett revanschsuget NIF som springer in på plan. Men det är Hultagård som tar tag i taktpinnen och startar bäst. Dock håller vårt försvar emot på ett förtjänstfullt sätt. Hultagård slår många långa bollar men vi kan oftast få undan bollen hyggligt enkelt. Vårt spel kommer i gång och, till skillnad från Hultagård, försöker vi mer att spela oss fram i banan. Efter 45 minuter har båda lagens anfallsförsök varit resultatlösa.
Andra halvlek blir ganska lik den första. Hultagård kommer fram i några farliga lägen men vår målvakt, Peter Johansson, kan förtjänstfullt avstyra. I 75:e minuten kommer vi upp i ett bra läge och Max Lyrén spelar snyggt fram Oscar Yngvesson som distinkt sätter bollen i mål - årets första mål och dessutom matchens sista. Vi vinner således med 0-1, i en match som totalt sett var ganska jämn. Snacka om scenförändring jämfört med matchen mot Malmbäck!