A-laget: En tung förlust.
2019-09-15

Örsjö IF gästar Näshults IP.

Först som sist skall sägas att dagens match mellan bottenkollegorna NIF och Örsjö IF icke blev någon höjdare fotbollsmässigt. Visst försöker båda lagen men felpassningarna haglar tätt. Mest försöker Örsjö som genomgående känns lite vassare än NIF. Förvisso skapar båda lagen en hel del chanser men effektiviteten är inte överdrivet vass. I 60:e minuten får Örsjö ett rejält tryck mot oss och skapar under några minuter fyra, fem riktigt heta chanser och vi räddas av såväl stolpe och ribba som av en vilt kämpande Per Johansson (vår målvakt för dagen) men i 64:e minuten kan vi icke hålla emot längre och 0-1 kommer upp på anslagstavlan. Efter målet försöker vi flytta upp våra styrkor lite högre upp i banan men vi får aldrig till något riktigt tryck. Vi vaskar trots det fram ett par riktigt farliga chanser men dagens samtliga avslut går vid sidan av eller över målramen. Efter 90 minuter blåser domaren av och fastställer resultatet till 0-1.
Slutsummering: en dålig match från båda lagen där Örsjö är minst dåligt och tar rättvist med sig tre poäng hem.