Hemmamatch och 3 poäng!
2019-06-16

Konga SK står för dagens motstånd och det är bortalaget som inleder piggast. Men redan efter 8 minuter kan Macke göra 1-0 fint assisterad av Casper! Det dröjer inte länge innan Josef hittar sitt första mål för dagen, 2-0 kommer redan i den 11 minuten! Vi fortsätter trycka på framåt och har ett par bra halvlägen och samtidigt tillåter vi inte Konga att komma upp i några farligheter.

I matchens 57 minut får Josef ett friläge och då vet alla vad som väntar, MÅL! Sitt andra mål för dagen efter en delikat framspelning av Viktor. I 79 minuten kommer dagens snyggaste mål, Lucas slår en krossboll till Said som väggspelar med Bobby och Said kommer fri med målvakten, ett mål som taget ur instruktionsboken, 4-0.

Vi gör en fantastiskt bra krigarinsats över hela planen. Skönt att vi återigen lyckas hålla tätt bakåt och segern känns aldrig egentligen hotad!