Förlust mot ett starkt Växjö BoIS.
2019-06-01

Växjö BoIS öppnar matchen bäst i ett högt tempo och kan efter redan 7 minuter göra dagens första mål. Vi kommer in mer och mer i matchen och har ett par fina anfall men utan att det leder till något direkt farligt. I 42 minuten kan Växjö BoIS utöka sin ledning till 2-0 genom en vass kontring. Vi hinner med att göra ett mål innan halvtidsvilan, Bobby Nelson nickar in det efter ett mycket fint förarbete av Marcus Svensson.

Vi tappar in två mål i början av andra halvlek och i 59 minuten kommer 5-1 och där känns det som om luften går ur oss. Bobby får in ett mål till men vi lyckas aldrig komma närmre än så utan matchen slutar istället 6-2 till motståndarna.

Vi gör en bra första halvlek där vi verkligen krigar för varandra och hittar ett par fina kombinationer. Andra halvlek blir lite avslaget från vår sida men tycker ändå vi kämpar på bra hela matchen. Plus till Moths i målet som trots de insläppta målen ändå gör en supermatch.

Sen är det bara att lyfta på hatten för Växjö BoIS anfallare Johnbosco Samuel Kalu som lyckades smälla in 4 mål, plus att kosta på sig att missa en straff! En spelare som flera lags backlinje i serien kommer få problem med!