A-laget: Årets sista match.
2021-10-04

Vi startar matchen bra och kommer direkt upp i flera fina kombinationer och redan efter 5 minuter tar vi ledningen när Max Hugosson nätar. Förvisso får EIF också ordning på sina trupper en bit in i halvleken och har bla ett stolpskott men vi kan utöka ledningen i den 21 minuten via straff säkert förvaltad av Tobias Lundvall. Glädjen blir dock inte långvarig - två minuter efter vårt andra mål kan EIF reducera efter en grov felpassning i vårt försvar. Under resterande del av första halvlek fortsätter båda lagen att satsa framåt men spelkvaliteten sjunker och en och annan felpassning levereras.
En bit in i andra halvlek går vi återigen upp i en tvåmålsledning när Axel Gerebrink distinkt dunkar in bollen efter att vi haft ett bra tryck mot EIF. Ännu en gång kommer en snabb replik från EIF när 3-2 kommer bara tre minuter efter vårt mål. Härefter kan vi dock ta över matchen och i 65:e minuten kommer dagens snyggaste mål när Niclas Johansson får iväg en projektil från 22 meter som borrar sig upp i målvaktens högra kryss - vackert och 4-2 och jubel. Innan domaren avslutar årets div 6-spel har Erik Karlsson och Tobias Lundvall nätat varsin gång och därmed skrivs slutresultatet till 6-2.
Summering: en solklar och rättvis seger efter att vi stundtals spelar riktigt bra. Som under stora delar av säsongen är vår högstanivå helt ok eller till och med riktigt bra, det stora problemet är att vår lägstanivå stundtals är riktigt låg - här finns rejäl förbättringspotential till nästa säsong.
I tabellen slutar vi på en femteplats - med tanke på ovanstående om vår högstanivå så kan vi konstatera att potential definitivt finns för att ta ett rejält kliv upp i nästa års tabell men här och nu sätter vi punkt för årets säsong och vi lovar att ta nya tag till säsongen 2022.