A-laget: Veckans andra hemmamatch.
2018-08-31

Bodafors SK gästar ett regntungt Näshults IP. Efter en lite trevande inledning kommer Edwin Colliander-Nelson fint fram i den 4:e minuten men skottet täcks till hörna. Annars är det inledningsvis ganska glest mellan målchanserna. Varken NIF eller Bodafors klarar av att forcera resp backlinje. I 21:e minuten kommer Bodafors upp i ett anfall på sin högerkant och vi ser ut att kunna avvärja men får inte iväg bolluslingen och ett hårt och otagbart skott resulterar i 0-1 till gästerna. Oliver Andersson får en bra chans under första halvlek när han sprintar igenom men målvakten kommer fint ut och kan rädda. I övrigt skapar båda lagen några halvchanser men vi går till pausvila med 0-1.
Vi lyfter vårt spel lite grand under andra halvlek och skapar en hel del bra chanser men det dröjer till 54:e minuten innan kvitteringen kommer i form av ett riktigt snyggt och effektivt anfall där Bobby Nelson serverar Edwin en fin boll på vänsterkanten. Edwins inspel kommer perfekt till Viktor Lindgren som stänker in 1-1. Härefter kommer vårt spel av sig lite och Bodafors, som flyttar upp lite mer folk, kommer fram i några bra lägen men man har svårt att avsluta inom målramen. Samtidigt öppnar detta upp för våra omställningar men vi har svårt med de avgörande passningarna. I 84:e minuten jobbar Bodafors ihop till en hörna - efter lite flipper framför mål kan Bodafors från nära håll lyfta in 1-2. Trots några ihärdiga försök rinner tiden iväg och vi lyckas dess värre icke kvittera och därmed kan Bodafors ta med sig tre riktigt tunga hem.
I de tre senaste matcherna har vi gjort 5 mål - denna svit lyckades vi inte hålla vid liv men nog fanns chanser till betydligt fler mål än det enda vi producerade denna kväll - nåja, sådant är fotbollslivet. I övrigt får man nog konstatera att ett oavgjort resultat bättre hade speglat händelserna på plan.