A-laget: Borta är vi starka?
2018-05-30

Frågorna är många inför kvällens kamp. Somliga kommer besvaras med ja och somliga med nej.
Efter en halvtimmes spel rätas en del frågetecken ut - vi blir tilldömda en straff och Oliver Andersson sparkar in lädret till 0-1. Detta blir också halvtidsresultatet.
En bit in i andra halvlek kan Bäckseda kvittera men vad gör väl det när vi med ungefär 15 minuter kvar av matchen blir tilldömda ytterligare en straff. Alan Tawfiq håller nerverna under kontroll och fastställer slutresultatet, 1-2. Sålunda kan alla tre poängen packas ned i trunken fvb Näshult.
Rättvist? Nja, ingen kunde väl sagt något om Bäckseda fått med sig en poäng men tack vare hyggligt spel och riktigt bra inställning går vi vinnande ur kvällens batalj.