A-laget: Bortamatch i Vena.
2018-08-25

Fredagskväll och bortamatch mot SK Lojal.

Vi får en kanonstart i och med att Bobby Nelson drar in lädret redan i 10:e minuten. Dock skall det visa sig bli en riktigt målrik match och bara fem minuter senare har vi hamnat i underläge via två snabba Lojal-mål. Kusinerna Josef och Edwin Colliander-Nelson är på spelhumör och via två mål av Josef och ett av Edwin har vi i 28:e minuten vänt matchen och leder med 2-4. Men säg den lycka som vara för evigt. På några minuter, from 36:e till 40:e, gör Lojal tre mål och sitter återigen i förarsätet. Första halvleks sista mål gör vår Oliver Andersson två minuter innan pausvila och vi kan summera hela 10 mål på 45 minuter.
Märkligt nog blir andra halvlek mållös trots tappra försök av båda lagen och slutresultatet fastställs sålunda till 5-5.