A-laget: Målrikt i Näshult
2018-06-06

Vi tar ledningen i 15:minuten.

Horn/Hycklinge IF är på besök och suktar efter att ta med sig tre poäng hem. Redan från matchstart ser vi att de blå-vita har rätt inställning och vi börjar matchen förtroendeingivande. Dock dröjer det lite innan någon av lagen vaskar fram några målchanser men i 15:e minuten får Alan Tawfiq en perfekt passning av Edwin Colliander-Nelson och kan snyggt sätta in bollen till 1-0. Glädjen blir dock inte långvarig - minuten efter ledningsmålet får vi en hörna emot oss och i kalabaliken framför mål kan Martin Leek tåa in kvitteringen. Vi arbetar dock på oförtrutet och det dröjer inte många minuter innan Jasse Huskanovic snyggt kommer fram på vänstersidan och precis lika snyggt placerar in bollen i mål och vi leder matchen igen. Horn/Hycklinges anfallsess, Albert Kargbo, utgör ett ständigt hot mot vår backlinje men vi kliver upp på honom föredömligt och får stopp på honom innan han kan vända upp och få fart. Innan pausvila får vi två bra lägen att öka ledningen dels när Edwin från 40 meter är så när att lobba in bollen över en långt ut varande målvakt och dels när Oliver Andersson kommer igenom och nyss nämnde målvakt gör en jätteräddning och tippar Olivers skott i ribban.
I början på andra halvlek kommer Oliver fram i ett bra läge men målvakten kan freda sin bur. Bara minuten senare kommer Horn/Hycklinge i ett anfall - linjemannen höjer flaggan för offside och domaren blåser….för frispark till Horn/Hycklinge. Lite rörigt blir det men Horn/Hycklinges Kalle Kindén vilar inte på hanen utan slår in bollen i mål innan vi hunnit ställa upp en mur. Nåja. så kan det bli ibland. Vårt fina spel från första halvlek är som bortblåst och vi bjuder Horn/Hycklinge både på boll och stora ytor. Tyvärr kan Horn/Hycklinge göra ytterligare ett enkelt mål via Albert Kargbo och det ser helt plötsligt riktigt tungt ut. Dock skall vi få med oss en poäng via straff i den 78:e minuten. Edwin blir fälld i straffområdet och Alan slår hur säkert som helst in sitt andra och vårt tredje mål för dagen och fastställer därmed slutresultatet till 3-3.
En slutsummering skulle kunna se ut som följande: vi gör en riktigt bra första halvlek och med lite flyt skulle vi kunnat avgöra matchen redan då men vi lämnar över initiativet till Horn/Hycklinge i andra och dom är inte sena att nappa på detta. Totalt känns det som att vi ändå är värda alla tre poängen men samtidigt får vi ändå vara nöjda i och med den sena kvitteringen. Vår försvarslinje står upp mycket bra under hela matchen och håller stjärnspelaren Albert Kargbo i strama tyglar.