A-laget: Söndagskväll i Näshult.
2021-07-05

Årets andra match och Myresjö IF är på besök. Inledningen kan inte bli bättre - Bobby Nelson nätar redan i andra matchminuten och sätter därmed prägel på resten av matchen. Den osäkerhet och tveksamhet som vi visade senast mot Torpa AIS är som bortblåst och vi visar stundtals prov på vad vi verkligen kan. I 20:e minuten ökar vi på till 2-0 genom Viktor Lindgren och allt känns stabilt och bra.
I andra halvlek fortsätter vi framåt. 3-0 kommer i 55:e minuten när Oscar Löfqvist kommer fram på högerkanten och dunkar upp bollen i nättaket. Härefter slappnar vi av lite och Myresjö kommer upp lite högre i banan och kan följdriktigt också reducera till 3-1 men bara två minuter senare får vi en frispark sju meter utanför Myresjös straffområde som Viktor Lindgren avväger perfekt till Josef Nelson som nickskarvar in den otagbart för målvakten. Att Myresjö gör ytterligare ett mål innan domaren avslutar matchen förtar inte glädjen av att vi bärgat tre poäng på ett rättvist och väl genomfört sätt.