A-laget: Målrikt i Näshult.
2018-06-30

IFK S/RIF är på besök och det dröjer inte längre än till matchens andra minut innan vi får höra nätrassel, vår hypersnabbe Oliver Andersson rinner igenom i mitten och kan lugnt och fint rulla in 1-0. S/RIF låter sig icke nedslås utan sätter högsta fart vilket lönar sig per omgående. 1-1 kommer i sjätte minuten och 1-2 minuten senare. Till råga på allt så gör man även 1-3 efter 12 minuter och dessa tre mål görs av en och samme man: Sebastian Sysmäläinen. Inte heller vi slåss ned av tillfälliga motgångar utan börjar spela riktigt hygglig fotboll. 2-3 kommer via ännu en genomlöpning av Oliver. 3-3 är riktigt snyggt: Alan Tawfiq kommer fint på högersidan och hans inlägg hamnar perfekt på Viktor Lindgrens panna. I matchens 26:e minut noterar Edwin Colliander -Nelson att målvakten är lite långt ut och han lobbskjuter perfekt och helt plötsligt har vi vänt 1-3 till 4-3 och det har bara gått 26 minuter. Tyvärr blir det ytterligare två mål innan halvleken är över. Vi går till pausvila med underläge 4-5.
Andra halvlek blir inte lika spektakulär som den första. Spelet sker mycket på mittplan och båda lagen har svårt att komma i riktiga farligheter. Dock har Alan ett riktigt bra skott som tvingar målvakten till en jätteräddning och S/RIF kostar på sig lyxen att bränna en straff. I 84:e minuten gör S/RIF 4-6 efter att vi stannat upp och förgäves väntat på domarens signal för frispark. I 87:e minuten får vi straff som Alan distinkt sätter i nät och hoppet lever. Vi får faktiskt en hygglig chans till kvittering men Viktor kommer tiondelen försent och därmed är förlusten ett faktum.
Sammanfattningsvis kan man säga att vi stundtals gör många bra saker men att försvarsarbetet kanske inte var helt synkat under de 90 minuterna. Ingen hade nog haft några synpunkter om en poäng stannat i Näshult.