A-laget: Svårt i Eksjö
2018-04-20

Årets andra seriematch och på Ränneborgs konstgräsplan står IF Eksjö Fotboll för motståndet. Direkt efter avspark kommer Eksjö i ett anfall och efter lite schabbel från vår sida kan vi inkassera årets första baklängesmål och detta efter endast 39 sekunder - ingen smakstart precis. Nåja, några minuter senare kan vi kvittera när Oliver Andersson sprintar igenom och rullar in bollen. Efter sex minuter kommer matchens tredje mål när vi inte lyckas få undan bollen efter hörna. Uppförsbacken blir riktigt brant när Eksjö i 14:e minuten kan springa igenom i mitten och sätta 3-1. Härefter får vi lita bättre ordning på våra trupper men Eksjö lämnar oss ingen ro utan pressar hårt på oss när vi har bollen - vi lyckas inte skapa några ytor att spela på. I 32:a minuten får vi ett utmärkt läge att reducera när Oliver återigen kommer igenom men denna gång går skott tätt utanför. Halvleken avslutas med en eksjöhörna där vi återigen blir lite passiva och Eksjö trycker in fyran.
Andra halvlek blir lite jämnare och vi kan stundtals skönja det spel vi presterade i förra veckans match. Vi skapar en del chanser men kan inte få in bollen. Även Eksjö skapar ett och annat och vår målvakt, Mate Ambrus, får göra en del svettiga räddningar. Energin och geisten går dock ut matchen allt eftersom minuterna tickar iväg och andra halvlek slutar mållös.
Vid en slutsummering kan konstateras att vi förlorar mot ett för dagen bättre lag. Vår insats är inte på samma nivå som mot S/RIF och mot så här bra motstånd håller det inte denna gång.