A-laget: Förlust men ändå bra till sist.
2017-10-01

I 16:e minuten tar Storebro ledningen. Två minuter senare kommer vår Oliver Andersson fram och pangar bollen klockrent i ribban - lite symptomatiskt för denna eftermiddag och kanske för hela säsongen - vi har väldans svårt att få in bollen trots många, många bra lägen. Nåja, Vi fortsätter att skapa hel- och halvchanser men det dröjer till 33:e minuten innan vi kan kvittera till 1-1. Erik Källqvist smeker in en frispark - mycket elegant. Med tre minuter kvar av halvleken tar Storebro ledningen igen när vi inte kan få undan målvaktsreturen på en hårt slagen frispark. Minuten senare passar Niclas Johansson till Erik på högerkanten. Eriks inlägg hamnar perfekt på Eliot Prvulovics panna och halvtidsresultatet skrivs till 2-2.
Andra halvlek blir inte lika bra spelmässigt som den första. Båda lagen vill mycket och lockas i fällan att slå långa, avgörande bollar alldeles för tidigt. Förvisso skapar vi en del chanser men Storebro visar betydligt större effektivitet när de kommer in i vårt straffområde. 2-3 kommer i 53:e minuten när vi släpper till lite enkelt och 2-4 bara några minuter senare. Trots att vi skapar ytterligare några hyfsade lägen lyckas vi icke sätta riktig press på Storebro och matchen slutar 2-4.
Rättvist? Nja, med större effektivitet, framförallt på de chanser vi skapar i första halvlek, hade vi absolut kunnat knipa både en och tre poäng i denna match. Å andra sidan går fotboll ut på att göra flest mål och härvidlag visade Storebro en imponerande effektivitet.
Nåja, tack vare att Österbymo besegrade Överum i denna sista omgång så är Näshults IF kvalificerat för spel i div 5 även nästa år.
2004 vann vi div 6 och har sedan dess spelat i div 5 med undantag för 2012 då vi gjorde ett gästspel i div 4.

Därmed kan denna säsong läggas till handlingarna och vi vill avslutningsvis rikta ett stort och innerligt TACK till alla som i stort eller smått stöttar Näshults IF och därigenom gör det möjligt för oss att bedriva denna verksamhet.

Lars Bäckström, ordf