A-laget: ..och så bär det iväg till Storebro.
2017-06-27

Storebro drar i gång och släpper inte bollen de första minuterna men vi ligger rätt i våra positioner och kan snart börja med lite eget spel.I 6:e minuten kommer vi fram i ett mönsteranfall och Alan Bakhtiar Tawfiq avslutar med en lobb som stryker precis utanför stolpen. Storebro sticker emellan med några försök och sen kommer vi igen i ett bra anfall när Oliver Anderssons skott tar i målvaktens högra stolpe. -nära,nära. En kvart in i föreställningen schabblar vi lite på vår högerkant och en storebrospelare rinner ned till kortlinjen och slår ett inlägg till en fristående anfallare och 1-0 i baken känns både tungt och en smula orättvist. Någon minut senare blir det ännu tyngre när vi bjuder på 2-0. 3-0 kommer som ett brev på posten strax innan pausvilan när planens bäste spelare, Storebro´s Johan Carlsson, dribblar av tre-fyra försvarare och sätter bollen i mål.

I andra halvlek sjunker tempot hos båda lagen. Vi står fortfarande upp bra men kommer inte längre än till ett antal halvchanser - den bästa kanske när Bobby Nelson får iväg ett distansskott på halvvolley. Allteftersom halvleken fortskrider slår Storebro av på takten och vi tröttnar något och sista kvarten blir ganska seg för båda lagen Innan slutsignalen ljuder över Bruksvallen hinner dock Storebro rinna igenom och näta ytterligare en gång.

Sammanfattning: Vi möter ett spelskickligt och bra lag men bilden hade kunnat se helt annorlunda ut om vi satt någon av de chanser vi hade i upptakten av matchen.I långa sekvenser, framförallt i första halvlek, spelar vi bra fotboll och står verkligen upp mot Storebro men har inte flytet nog för att störa ett av seriens bästa lag. Ett extra plus går till det nykomponerade mittbacksparet - Nicklas Davidsson och Erik Karlsson.