A-laget: Ny hemmaförlust.
2016-09-03

I upptakten av matchen skapar vi två bra lägen: Oliver Andersson har ett bra skott som målvakten skickligt räddar samt att Bobby Nelson sliter sig fri men skottet går tätt, tätt utanför. När så Hjorted/Totebo i 10:e minuten gör 0-1 lite småenkelt, känner såväl publik som, tyvärr också en och annan NIF-spelare, att detta kan bli en tuff eftermiddag. Vårt spel kommer av sig och Hjorted/Totebo hotar flera gånger. I 23:e minuten kommer också 0-2. Detta blir en signal om lite uppryckning och vi känns lite hetare igen. I 34:e minuten håller sig Bobby framme och kan stöta in 1-2 från nära håll. Innan halvtidspaus har vi några ytterligare bra lägen, bla är Bobby synnerligen nära att bli tvåmålsskytt men det vill sig inte riktigt.
Sju minuter in i andra halvlek kommer ett tungt baklängesmål och efter det är vi aldrig riktigt nära att rubba gästerna. Innan domaren fyller lungorna med luft och blåser slutsignal hinner Hjorted/Totebo med att göra 1-4 kan därmed helt rättvist packa in tre viktiga poäng.

Summering: vår prestation är inte på topp - kunnandet är betydligt bättre än vi denna eftermiddag visar upp men med ett självförtroende som är något tilltufsat har vi svårt att komma upp i maxnivå. Detta hade behövts - Hjorted/Totebo spelade stundtals väl och var tveklöst bästa laget för dagen.

0-1 10 min Tom Nilsson
0-2 23 min Tom Nilsson